Privacitat

Privacitat

Política de privacitat

En aquest lloc web, el centre educatiu recull dades personals en diferents espais del menú, com pot veure a l’apartat “Treballa amb nosaltres” i “Contacte”.

Tenim la possibilitat de conèixer el nombre de visites rebudes i inclòs l’activitat dels visitants a través d’estadístiques del nostre proveïdor d’internet. Però aclarim que les cookies que s’utilitzen no són destinades a recollir informació dels usuaris, ni registra les adreces IP d’accés. S’utilitzen cookies pròpies amb finalitat tècnica per permetre la navegació a través de la web i l’ús d’opcions i serveis.

Des d’aquesta web pot tenir accés a enllaços d’altres llocs web, les polítiques de privacitat dels quals són alienes a nosaltres. Serà vostè qui haurà de decidir si accepta la política de privacitat i de cookies d’aquests llocs.

Les dades que puguem recollir a través d’aquesta web es tractaran de forma confidencial i s’incorporaran a les activitats de tractament del responsable.

Qui és el responsable del tractament?

Quines dades tractem?

Pot contactar amb nosaltres a través de diferents formularis disponibles a la web, en els quals se li demanaran dades vinculades a la consulta realitzada.

Si contacta amb nosaltres a través del formulari “contacte“, se sol·licitarà el seu nom i la seva adreça de correu i la consulta que ens realitzi en el cos del missatge.

Si el contacte es produeix a través de la secció “treballa amb nosaltres“, obrirem una passarel·la amb la pàgina web d’INSPECTORIA SALESIANA MARIA AUXILIADORA, titular d’aquest col·legi. En aquesta pàgina web podrà triar el nostre centre o altres centres salesians en què vulgui que accedeixin a la seva candidatura. Les dades que es recolliran són de caràcter acadèmic, experiència professional, accions de voluntariat i coneixement de l’obra salesiana. Abans del formulari de recollida de dades es pot informar del tractament que es realitzarà de les seves dades.

Respecte a la seva navegació, el lloc web fa servir cookies que ens ofereixen hàbits i ús de navegació, però en cap cas facilita dades personals. L’anàlisi dels hàbits de navegació el fem servir per millorar el servei que oferim a la pàgina web.

L’activitat de tractament de dades audiovisuals que es pugui trobar en galeries o il·lustrant notícies i esdeveniments, correspon a participants en activitats lúdiques, formatives, esportives, educatives i pastorals organitzades pel centre educatiu o per altres centres educatius salesians, associacions, plataformes socials, fundacions, associació de mares i pares, parròquies i altres grups integrats en l’entitat titular INSPECTORIA SALESIANA MARIA AUXILIADORA, i que prèviament han informat als interessats del seu ús, difusió i cessió -en el seu cas- a aquest portal web.

L’alumnat del centre educatiu té accés a recursos creats expressament a través del seu compte de correu corporatiu. Els docents accedeixen a la intranet identificant-se prèviament amb nom d’usuari i contrasenya. Les dades que es tracten en aquest cas són de caràcter identificatiu, acadèmic i laboral.

Amb quina finalitat es tracten les dades?

La recollida de dades a través dels formularis allotjats en aquesta pàgina web té com a finalitat la gestió de consultes dels interessats. Les imatges publicades tenen per finalitat il·lustrar esdeveniments i notícies.

Si la consulta es realitza a través del formulari “Contacte“, es tractarà la informació només amb la finalitat de gestionar la resposta i comunicació.

Si s’utilitza el servei “Treballa amb nosaltres“, podem utilitzar les dades per gestionar vacants de treball del nostre centre.

En cap cas es podrà utilitzar la informació de contacte per a l’enviament de promocions, butlletins, publicitat no sol·licitada.

Totes les imatges i vídeos publicats a la pàgina web permeten acompanyar i il·lustrar la difusió d’esdeveniments organitzats directament pel centre educatiu, sempre que aquest sigui corresponent amb els fins educatius, pastorals, socials, lúdics i esportius que el defineixen.

El web compta també amb enllaços a xarxes socials com Twitter, YouTube, Facebook i Instagram. La seva vinculació a la pàgina web es fa per promocionar altres fonts d’informació i coneixement del centre educatiu.

El tractament que es fa de la informació amb el personal docent i no docent que es recull a la intranet té per finalitat complir amb organització de tasques i compliment de fins educatius i vinculat a la seva funció docent.

Com a què de temps conservem les dades?

La conservació de les dades està vinculada a la finalitat per la qual es realitza la consulta o emplenament de formularis.

El contacte per correu electrònic no suposa que passi a formar part de cap registre o base de dades. Per aquest motiu, una volta realitzada i atesa la consulta, es cancel·larà l’adreça de correu. No s’emprarà en cap cas per enviar-li posteriorment cap tipus de publicitat de les nostres activitats.

A l’apartat “Treballa amb nosaltres” la conservació de la informació és de 6 mesos. Abans d’omplir el formulari de recollida de dades pot obtenir més informació.

Quina és la legitimació per al tractament de les seves dades?

La base legítima del tractament està basada en el consentiment que ens dona a acceptar la nostra política de privacitat i en l'interès legítim.

L’art. 6 del RGPD, en el seu apartat 1, recull diferents supòsits que legitimen el tractament de dades personals. Les dades que fem servir en aquest lloc web basen la legitimació en el consentiment, a l’acceptar la nostra política de privacitat. Quan empleni un formulari en aquest lloc podrà accedir a la política de privacitat del lloc. D’altra banda, la base legitimadora es troba en l’interès legítim per analitzar els usos de navegació dels usuaris a través de Google Analitycs.

A quins destinataris es comunicaran les seves dades?

Les dades que ens aporta no es cedeixen a tercers.

El personal de la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora, responsable de l’àrea d’Escoles, i dels centres educatius que pertanyen a la nostra titularitat – concretament a través dels seus directius-, estan habilitats a accedir a l’activitat de tractament “Treballa amb nosaltres” quan, en motiu d’una vacant de treball necessitin consultar perfils de candidats/es. Per raons tècniques, aquest servei es gestiona a través de l’empresa Viterbit, amb domicili social a l’Avinguda Camino de Santiago, 1. 28050, Madrid, que hi tindrà accés en qualitat d’encarregat del tractament per raons de manteniment de la web, i en cap cas per a una altra finalitat, quedant obligat a les responsabilitats legals en cas d’un ús indegut de la informació.

Amb totes les entitats actuals i futures amb les quals es mantengui una prestació de serveis (on es cedeixin i tractin dades personals) firmam un acord pel qual s’obliga a complir amb la normativa europea de protecció de dades.

Aquest lloc web utilitza Google Analytics, que consisteix en un servei d’anàlisi web proveït per Google, [Inc., 1600 Amphitheater Parkway, Mountain View, CA 94043, EE. UU]. Google Analytics fa servir cookies que són arxius de text que s’instal·len en els ordinadors dels usuaris del lloc web perquè puguem analitzar l’ús de el lloc. La informació que es recull en les cookies (inclosa la IP i l’adreça URL de les pàgines visitades) es transmeten a servidors als Estats Units, de manera que no emmagatzemem dades personals relacionats amb Google Analytics, i al nostre nom es generen estadístiques, avaluacions d’ús del lloc web que ajuden a millorar el servei que oferim en aquesta pàgina. Pot rebutjar l’ús de cookies seleccionant la configuració apropiada al seu navegador, tot i que aquesta acció podria generar una funció incompleta d’aquest lloc web. Pot trobar més informació dels termes d’ús i la declaració de privacitat de Google a https://www.google.com/analytics/terms/gb.html.

Aquest lloc web inclou complements i widgets per a les següents xarxes socials:

– Facebook i Instagram. L’adreça del responsable del tractament de dades per a residents de la Unió Europea és: Facebook Ireland Ltd 4 Grand Canal Square. Gran Canal Harbour. Dublín2, IRELAND. (Vegeu política de privacitat a https://www.facebook.com/about/privacy i per Instagram a https://es-la.facebook.com/help/instagram/155833707900388/)

– Twitter. L’adreça del responsable del tractament de dades per a residents de la Unió Europea és: Twitter Internacional Company, one Cumberland Place, Fenian Street. Dublín 2, D02 AX07 IRELAND. (Vegeu política de privacitat a https://twitter.com/es/privacy)

– YouTube és prestat en la Unió Europea per Google Ireland Limited amb domicili a Gordon House, Barrow Street, Dublín 4, IRELAND (Vegeu política de privacitat a https://policies.google.com/privacy)

Es recomana acudir a la política de privacitat d’aquestes xarxes socials ja que la interacció amb els seus complements està subjecta al que en aquestes polítiques es descriu.

Quins drets tinc?

Qualsevol persona té dret a obtenir informació sobre els tractaments que de les seves dades es duen a terme per aquesta entitat.

Com a usuari d’aquesta pàgina web té dret a obtenir confirmació sobre si estem tractant les teves dades personals. Podrà accedir a les seves dades, així com sol·licitar la rectificació de les mateixes en cas que siguin inexactes.

També pot exercir el seu dret a suprimir dades quan aquests no siguin necessaris per a les finalitats per les quals ens van ser facilitades.

Podrà, en determinades circumstàncies, sol·licitar la limitació del tractament de les teves dades, és a dir, que suspenguem el seu tractament, en aquest cas únicament els conservarem per a l’exercici o la defensa de reclamacions.

Quan hi hagi motius fundats relacionats amb la seva situació personal podrà exercir el seu dret d’oposició.

D’altra banda, també podràs sol·licitar la portabilitat de les seves dades a un altre responsable de tractament, el que farem -sempre que la tècnica ho permeti- en un format estructurat, d’ús comú i fàcil lectura mecànica.

Recordi que per tots els teus drets pot fer-ho dirigint-se al responsable del tractament en la direcció webmaster@salesianos.edu.

Pot contactar també per a l’exercici dels seus drets amb el Delegat de Protecció de Dades a l’adreça protecciondatos@salesianos.edu adjuntant còpia del DNI i/o document que permeti la teva identificació.

Finalment, recordar-li que l’exercici d’aquests drets és gratuït i que en qualsevol cas, si consideres que no s’ha atès adequadament o s’ha vulnerat la seva privacitat, pot contactar amb l’Autoritat de Control a www.aepd.es.

Protecció de dades sobre el procés de matriculació

Col·legi Sant Francesc de Sales

Qui és el responsable del tractament?

Quines dades tractem?

Les dades que recollim en el procés de matriculació s’agrupen en diferents categories:

  • Dades identificatives: es refereix a dades com el nom, cognoms, data de naixement, DNI, domicili, fotografia, nacionalitat.
  • Dades acadèmiques: curs, centre de procedència, nivell d’estudis, idioma, assignatures optatives.
  • Dades familiars: dades identificatives dels pares o tutors legals com el nom, cognoms, domicili, estat civil, nacionalitat. També es tracten dades d’altres membres de la unitat familiar i/o que conviuen amb l’alumne.
  • Dades econòmiques: dades de renda en el seu cas, dades bancàries.
  • Categories especials de dades: es refereix a alumnes amb necessitats educatives especials. Dades de salut. Situació d’acollida. També incloem dades sobre l’acceptació de l’ideari i del caràcter religiós de centre.

Quina finalitat té el tractament de les dades?

La finalitat principal de la recollida de dades, que conformen el registre d’activitat de tractament d’ALUMNES, és la gestió del procés de matriculació, i gestionar altres dades durant la permanència de l’alumne en el centre escolar. Per això, en aquest procés recollim dades necessàries per complir amb aquesta obligació i dades que seran utilitzades en altres finalitats identificades en la informació bàsica i que a continuació ampliem.

Per generar les avaluacions, l’expedient acadèmic de l’alumne i qualsevol altra documentació educativa com actes, informes o l’historial acadèmic entre d’altres, el personal docent i no docent podrà accedir a les dades personals, per raó del seu treball. La informació estarà disponible tant a la secretaria com a l’eina de gestió educativa aprovada pel centre.

El responsable de recursos tecnològics de centre crearà a cada alumne un compte de correu corporatiu de domini ciutadella.salesians.cat, la política d’ús del qual serà lliurat als progenitors o tutors responsables de l’alumne/a. El docent, en desenvolupament del currículum de les assignatures que imparteix, podrà utilitzar l’adreça assignada a l’alumne/a per a l’alta i ús d’aplicacions educatives i entorns web. El docent ha de verificar que són aplicacions validades pel Delegat de Protecció de Dades per ser conformes al Reglament Europeu de Protecció de Dades Personals o que no posen en risc la informació personal de l’alumne/a.

Aquest centre utilitza una aplicació o eina de gestió docent a través d’un entorn informàtic. L’equip docent i no docent fa servir l’aplicació de gestió educativa per portar un seguiment i control de les avaluacions, generació de documents i informes, així com ser canal de comunicacions amb les famílies.

Les activitats escolars es complementen amb esdeveniments de caràcter pastoral, que donen identitat a la formació impartida, seguint les línies del seu ideari i satisfent amb això l’interès legítim de centre.

Totes dues activitats, escolars i pastorals, són part de la història d’aquest centre i seran objectiu de recollida gràfica, fotogràfica, vídeo o un altre suport audiovisual. Aquest material serà gestionat pels responsables de comunicació social del centre, per tal de crear, dotar i difondre continguts, notícies, arxius … en diferents suports: impresos, pàgina web, aplicacions, eina de gestió docent, xarxes socials institucionals de centre educatiu i/o de la Congregació Salesiana com a titular principal.

El centre educatiu pot gestionar directament, per als seus alumnes, activitats extraescolars de caràcter lúdic, acadèmic i/o esportiu les dades personals de les quals seran d’índole identificativa i/o econòmica disponibles per l’administració de centre. També podrà gestionar activitats o serveis complementaris propis com a aula matinal, menjador, monitors de suport o auxiliars.

La realització d’activitats de serveis on un tercer sigui qui l’executi comporta la necessitat de col·laborar i aportar dades de participants i/o altra informació específica de l’activitat extraescolar o del servei complementari (per exemple, transport escolar, menjador, neteja, agències de viatge, reportatges fotogràfics…). Tot això es recull en un acord de prestació de servei amb clàusules reguladores i limitadores de l’accés a dades i on es regula també la gestió de cobraments.

L’administració de centre serà la que podrà tractar les dades relatives a la gestió de cobraments de serveis autoritzats per l’administració educativa.

D’altra banda, les famílies que així ho decideixin voluntàriament podran realitzar, directament al centre, aportacions per al sosteniment o millora d’aquest i/o per al sosteniment de l’Obra salesiana a l’atenció a menors en risc i dificultat social.

Els progenitors i/o tutors legals han rebut l’ideari de centre escolar, això comporta conèixer i assumir que està en un centre d’identitat religiosa. Aquest ideari suposa que l’educació de l’alumne s’amplia i complementa amb activitats gestionades des de la dimensió pastoral, realitzant activitats com campanyes de sensibilització, campanyes de col·laboració o altres impulsades per la congregació salesiana a través del centre educatiu o a través de les seves plataformes socials, grups associatius i/o fundacions.

La gestió de programes d’intercanvi lingüístic suposa l’ús de dades personals dels alumnes participants per part del responsable de plurilingüisme del centre educatiu. Aquestes dades permeten gestionar la participació en aquests programes i, per a això, el centre aplica un ús proporcionat de dades, utilitzant només les dades imprescindibles i necessàries per a la seva tramitació.

Igualment, el centre educatiu promociona la formació en centres de treball o pràctiques en empreses, per això gestionarà amb empreses col·laboradores la informació precisa i necessària per a la tramitació dels acords que vincula ambdues parts.

El centre contracta assegurances, bé de caràcter obligatori, bé de caràcter voluntari, i on les companyies asseguradores poden verificar que -en cas necessari- l’assegurat té la condició d’alumne matriculat. D’altra banda, per a les pòlisses de viatges, només es tracten llistes amb les dades de nom, cognoms, DNI i data de naixement. En cas de sinistre d’urgència vital, el centre podrà utilitzar les dades de l’alumne per tramitar la seva immediata atenció sanitària.

Els pares i mares d’alumnes s’organitzen i s’agrupen voluntàriament en associacions conegudes com AMPAS. El centre col·laborarà en les activitats promogudes per aquesta entitat, únicament transmetent informació i recollint impresos generats per l’AMPA amb les dades d’alumnes associats.

La finalitat de participació en campanyes de vacunació i/o hàbits saludables suposa col·laborar amb llistats, prèvia informació i autorització de les famílies, amb l’administració sanitària en les campanyes de vacunació o de campanyes d’alimentació o higiene encaminades a adquirir hàbits saludables.

El centre compta amb un sistema de càmeres amb una finalitat de videovigilància d’instal·lacions i personal. Les dades que aquí es tracten són les imatges gravades per aquesta finalitat.

Les dades es recullen per a les finalitats descrites, no es recullen per elaborar perfils dels interessats per agrupar-los en finalitats concretes.

Quina és la legitimació pel tractament de dades?

En el document d’informació bàsica del procés de matriculació es recullen diferents finalitats. Aquestes tenen la seva licitud de tractament derivat dels diferents supòsits recollits en l’art. 6 del RGPD.

La licitud es basa bé en el consentiment – 6.1.a) RGPD en els casos marcats amb caselles:

□ Participar en activitats pastorals fora de l’horari escolar seguint l’ideari salesià del centre.
□ Ús d’imatges per il·lustrar notícies a publicar a la pàgina web i/o xarxes socials del centre i de la congregació salesiana.
□ Gestionar les aportacions voluntàries i/o donatius a l’Obra salesiana.
□ Participar en campanyes de sensibilització i cooperació amb entitats i plataformes socials salesianes.
□ Contractar l’assegurança voluntària, així com les tramitacions vinculades a la gestió de sinistres.
□ Participar en activitats de l’Associació de Pares i Mares d’Alumnes.
□ Participar en campanyes de vacunació i hàbits saludables.

Bé en una relació contractual 6.1.b) RGPD: -Gestió de cobraments d’activitats o serveis complementaris realitzats per tercers; acords amb famílies d’intercanvi; gestionar altes de comptes de correu i aplicacions informàtiques educatives.

Bé per virtut del compliment d’una obligació legal 6.1.c) RGPD: -Tramitar el procés de matriculació i la generació de documents de caràcter educatiu vinculats a la gestió escolar; assegurances obligatòries.

Bé per virtut de l’interès públic 6.1.e) RGPD: -Videovigilància

O bé per virtut de l’interès legítim 6.1.f) RGPD: -Utilització d’una eina de gestió educativa i participar en activitats pastorals programades en l’entorn educatiu.

En els casos on la legitimació està basada en el consentiment, la persona interessada que l’hagi prestat pot retirar-lo en qualsevol moment.

Quin és el temps de conservació de les dades?

Les dades es conservaran mentre es mantingui la condició d’alumne/a del centre. Posteriorment les dades a conservar seran exclusivament aquelles de contingut acadèmic. El centre conservarà aquelles altres dades que, per raó de caràcter històric o estadístic, tant en l’individual com en el col·lectiu, el centre consideri conservar en base a la legitimació de les seves pròpies activitats. En el cas de participació en activitats, campanyes o esdeveniments puntuals, la conservació s’estén al temps de durada d’aquesta activitat. Les dades també es conservaran durant el temps que sigui procedent atendre sol·licitud de supressió o per atendre períodes legals de conservació.

Les imatges de videovigilància es conservaran durant un mes, durant aquest termini estaran a disposició dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat o de l’Autoritat judicial. El termini es pot veure interromput per estar iniciat un procés d’investigació.

Qui són destinataris de les dades?

Les dades recollides en el procés de matriculació no es cedeixen a tercers, excepte consentiment que haurà de demanar-se expressament.
Aquest consentiment no serà necessari si la legitimació del tractament es basa en l’existència d’una obligació legal, en l’existència d’una relació contractual o per virtut de l’interès públic i/o de l’interès legítim del centre que, com a responsable del tractament, realitzi i sempre que no sigui contrari als drets i llibertats de l’interessat.

Així, l’administració educativa autonòmica rebrà la informació relativa a la matriculació i elements d’avaluació i seguiment que afectin a l’expedient acadèmic de l’interessat. Les entitats bancàries, la informació relativa a la gestió de cobraments i pagaments d’activitats extraescolars o serveis complementaris ofertes pel centre o la gestió d’aportacions voluntàries per contribuir amb l’obra salesiana o amb millores del centre. Les asseguradores, les dades relatives a la contractació de productes asseguradors que tinguin a l’alumne com a assegurat. El proveïdor de la plataforma de gestió educativa, les dades necessàries per a la dotació de continguts i gestió de l’eina de gestió docent. Les empreses col·laboradores de pràctiques laborals i formació en centres de treball respecte d’aquelles dades identificatives dels alumnes participants. Les entitats i plataformes salesianes respecte de les dades necessàries per a la participació en activitats i campanyes d’educació, sensibilització i cooperació. L’Associació de Mares i Pares d’alumnes respecte de les dades dels que voluntàriament decideixen associar-se. Les imatges de videovigilància es destinen a aclarir fets que hagin de resoldre els Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat o de l’autoritat judicial.

Quins drets tinc davant el tractament de les meves dades?

Com interessat/da, vostè pot exercir els seus drets de forma gratuïta i rebre resposta en el termini d’un mes, amb caràcter general. Té dret a accedir a les seves dades, a rectificar-les o suprimir-les, a oposar-se al tractament o sol·licitar la seva limitació o portabilitat, a no ser objecte de decisions individuals automatitzades. Per això haurà d’enviar la seva sol·licitud a l’adreça postal o de correu informada en la definició de responsable del tractament.

En cas que tingui dubtes sobre si el contingut de la resposta és o no adequat i proporcional, pot consultar-ho directament amb el Delegat de Protecció de Dades a l’adreça protecciondatos@salesianos.edu i, en tot cas, pot dirigir-se a l’Autoritat de control en matèria de protecció de dades www.aepd.es.

Protecció de dades sobre videovigilància

Col·legi Sant Francesc de Sales

Qui és el responsable del tractament?

971 38 01 00

Quina és la base jurídica?

Art. 6.1 e) del RGPD: Compliment d’una missió realitzada en interès públic.

Art. 22.1 de la LOPDYGDD: Tratactament amb finalitat de videovigilància.

 

Quina finalitat té el tractament de les dades?

Garantir la seguretat de les persones, els béns i les instal·lacions.

Quin és el col·lectiu afectat?

Persones físiques que accedeixin a les instal·lacions.

Quina és la categoria de dades?

Imatges.

Quina és la cessió/categoria de destinataris?

Cossos i forces de seguretat de l’Estat, òrgans judicials, Ministeri Fiscal.

Quina és la transferència internacional de dades?

No està previst realitzar transferències internacionals de dades.

Quin és el plaç de conservació?

Un mes des de la data de la seva captura, excepte quan s’hagin de posar a disposició de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i altres organismes competents per a la investigació de delictes.

Les mesures de seguretat implantades són les adequades dels resultats de l’avaluació de riscos realitzada pel Responsable.

Quins són els exercicis de drets?

Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si el Responsable està tractant dades personals que els concerneixin, o no. L’interessat té dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar la seva supressió quan, entre d’altres motius, les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats que van ser recollides. Això no inclou el fet de visualitzar les imatges.En determinades circumstàncies, podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas únicament els conservarem per a l’exercici o la defensa de reclamacions.En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la seva situació particular, les persones interessades podran oposar-se al tractament de les seves dades. En aquest cas, el responsable deixarà de tractar les dades, excepte per motius legítims, o l’exercici o la defensa de possibles reclamacions.Vostè podrà exercir materialment els seus drets dirigint un correu electrònic a protecciodades.ciutadella@salesians.cat aportant còpia del seu DNI.En cas que senti vulnerats els seus drets pel que fa a la protecció de les seves dades personals, i no quedi satisfet en l’exercici dels seus drets davant el Responsable, pot presentar una reclamació davant l’Autoritat de Control de Protecció de Dades competent en www. agpd.es.

 

 

 

 

Política d’ús de Google Workspace

Col·legi Sant Francesc de Sales

Qui és el responsable del tractament?

971 38 01 00

Quines dades tractem?

L’escola Sant Francesc de Sales – Salesians Ciutadella – Calós va arribar a un acord amb Google per a la utilització de la plataforma Google Workspace per a Centres Educatius. Google Workspace és un conjunt d’eines gratuïtes de comunicació i productivitat educatives de Google (Gmail, Calendar, Documents, Classroom, etc.) 

Perquè l’alumnat pugui utilitzar els serveis principals de Google Workspace cal que disposi d’un compte d’accés prèvia acceptació i autorització de la Política d’Ús de Comptes Google Workspace de l’escola Sant Francesc de Sales – Salesians Ciutadella – Calós per als menors de 14 anys.

Els serveis principals de Google Workspace com Gmail, Calendar i Classroom, són la base de l’oferta de Google per a Centre Educatius.

Els serveis addicionals (com YouTube, Maps, i Blogger estan dissenyats per als usuaris de comptes personals i es poden utilitzar de manera opcional amb els comptes de Google Workspace per a Centres Educatius si l’administrador del Domini de cada Centre n’autoritza el seu ús per a finalitats educatives.

L’Escola Salesiana Sant Francesc de Sales permet al seu alumnat l’accés als Serveis Principals de Google Workspace i als addicionals indicats a continuació.

AVÍS PER A PARES, MARES I/O TUTORS LEGALS

Amb els seus comptes de Google Workspace per a Centres Educatius, l’alumnat pot accedir als següents serveis principals que ofereix Google i utilizar-los.

 

SERVEIS PRINCIPALS:

  • Gmail (inclòs Inbox by Gmail)
  • Calendar
  • Classroom
  • Contactes
  • Drive
  • Documents
  • Formularis
  • Grups
  • Fulls de càlcul
  • Llocs web
  • Meet
  • Vault

 

SERVEIS ADDICIONALS:

  • Blogger
  • YouTube
  • Maps

Google proporciona informació sobre les dades que recull, així com la manera que utilitza i difon aquestes dades dels Comptes de Google Workspace per a Centres Educatius, en el seu Avís de Privacitat, malgrat que et recomanem que llegeixis tota la informació que s’hi facilita. Afegim a continuació la resposta a algunes preguntes freqüents:

Quina informació personal recull Google?

Quan es crea un compte d’alumne, l’Escola Salesiana Sant Francesc de Sales pot proporcionar a Google determinada informació personal sobre l’alumne (p.e. el nom, la direcció de correu electrònic i la contrasenya.) Google també pot demanar informació personal directament dels alumnes com el número de telèfon per a recuperar el compte o una foto de perfil que s’afegeixi al compte de Google Workspace per a Centres Educatius.  Quan l’alumnat usi un dels serveis de Google també demanarà informació basada en l’ús d’aquests serveis. Algunes responsabilitats són: 

 

  • Informació del dispositiu com, per exemple, el model de hardware, la versió del sistema operatiu, els identificadors exclusius del dispositiu i la informació de la xarxa mòbil, inclòs el número de telèfon.
  • Informació de registre, inclosos els detalls de com ha fet servir l’usuari els serveis de Google, les dades dels esdeveniments del dispositiu i la direcció de protocol d’internet de l’usuari (IP).
  • Informació de la ubicació segons determinin les diferents tecnologies (p.ex. la direcció IP, el GPS i altres sensors).
  • Números exclusius de l’aplicació (com el número de la versió de l’aplicació).
  • Cookies o tecnologies similars que s’utilitzen per a demanar i emmagatzemar informació sobre un navegador o un dispositiu (p.ex. l’idioma i altres ajustaments) 

 

Usa Google la informació personal de l’alumnat de centres educatius d’Educació Primària i Secundària amb la finalitat d’orientar la publicitat?

No, quan els usuaris de Google Workspace per a Centres Educatius siguin alumnes de Centres d’Educació Primària i Secundària, Google no utilitzarà cap informació personal (ni cap altra informació associada a un compte Google Workspace per a Centres Educatius) amb la finalitat d’orientar els anuncis, ja siguin els serveis principals o en altres serveis addicionals als quals s’accedeixi en fer servir un compte de Google Workspace per a Centres Educatius.

Difondrà Google la informació personal del meu fill / filla?

Google no compartirà informació personal amb empreses, organitzacions i particulars fora de Google tret que sigui per una de les següents circumstàncies:

  • Amb el consentiment de la mare, pare o tutor legal. Google compartirà informació personal amb empreses, organitzacions o particulars no relacionats amb Google quan disposi del consentiment dels pares (per als usuaris l’edat dels quals requereixi el consentiment), que es podrà obtenir a través dels Centres Educatius de Google Workspace per a Centres Educatius.
  • En tractar-se de comptes gestionats pels Centres dels comptes Google Workspace per a Centres Educatius que proporcionen als administradors accés a la informació que s’hi enmagatzema.
  • Per al processament extern: Google pot proporcionar informació personal als afiliats o a altres persones o empreses de confiança perquè la processin en nom de Google, seguint les instruccions de Google i de conformitat amb l’Avís de Privacitat de Google Workspace per a Centres Educatius  i altres mesures de seguretat i confidencialitat adequades. 
  • Per motius legals: Google compartirà la informació personal amb empreses, organitzacions o persones si creu de bona fe que accedir, utilitzar, preservar o divulgar aquesta informació és raonablement necessari per a:

 

  • Complir qualsevol requeriment previst en la legislació o normativa aplicable o atendre qualsevol requeriment d’un òrgan administratiu o judicial.
  • Complir amb el que es preveu en les condicions de servei vigents, inclosa la investigació de possibles infraccions.
  • Detectar o impedir qualsevol frau o incidència tècnica o de seguretat, o fer-hi front per un altre procediment.
  • Protegir els drets, els béns o la seguretat de Google, dels seus usuaris o del públic en general en la mesura exigida o permesa per la legislació vigent. Google també comparteix informació no personal (com les tendències sobre l’ús dels seus serveis) de manera pública amb els seus partners.

Quines opcions tinc com a pare, mare o tutor legal?

En primer lloc, pot donar consentiment perquè Google demani i faci servir informació del seu fill/filla. Si no dona el seu consentiment, no es crearà el compte de Google Workspace per a Centres Educatius  per al seu fill/filla, i Google no en demanarà ni en farà servir informació, tal com es descriu en aquest avís. Si dona el seu consentiment perquè el seu fill/filla faci servir Google Workspace per a Centres Educatius pot posar-se en contacte amb l’Escola Salesiana Sant Francesc de Sales per accedir o sol·licitar l’eliminació del compte de Google Workspace per a Centres Educatius del seu fill/filla. Si no vol que se segueixi demanant informació del seu fill/filla, pot sol·licitar que es facin servir els controls de servei disponibles per a limitar l’accés del seu fill/filla a les funcions o serveis, o bé eliminar per complet el compte del seu fill/filla. Es pot visitar https:myaccount.google.com mentre s’estigui connectat amb compte de Google Workspace per a Centres Educatius per veure i gestionar la informació personal i la configuració del compte.

Què passa si tinc més preguntes o m’agradaria llegir-ne més?

Si té alguna pregunta sobre com Google fa servir els comptes de Google Workspace per a Centres Educatius o les opcions amb les quals compta, pot posar-se en contacte amb l’Escola Salesiana Sant Francesc de Sales. Per a obtenir més informació pot consultar: 

 

  • Avís de Privacitat de Google Workspace per a Centre Educatiuses descriu com demanen i utilitzen la informació, els productes i els serveis de quan s’utilitzen amb comptes de Google Workspace per a Centres Educatius.
  • Centre d’Ajuda, pots consultar els compromisos jurídics de Google pel que fa als serveis principals i addicionals de Google Workspace per a Centres Educatius 
  • A la Guía sobre privacitat dels productes de Google es descriuen els mecanismes de protecció de la privacitat usats en els productes de Google que també s’expliquen a https://safety.google/com .Tenint en compte que Google no utilitzarà informació personal (ni informació associada a un compte de Google Workspace per a Centres Educatius) per orientar els anuncis als usuaris d’aquest servei dels centres d’Educació Primària i Secundària. Així mateix, aquesta restricció de l’Avís de Privacitat  reemplaçarà qualsevol declaració sobre l’ús d’aquestes pàgines.
  • La informació sobre el compliment de Google amb les obligacions legals internacionals sobre protecció de dades es pot veure a l’Agenda sobre Tractament de Dades de l’acord de Google Workspace o de producte complementari on es descriuen les exhaustives mesures per a protegir la seguretat de les dades que Google i els seus clients han acordat.
  • En la pàgina d’informació sobre privacitat i seguretat de Google for Education trobaràs les respostes a les preguntes més freqüents sobre aquests temes.

 

Els pares poden visitar google.com quan hagin iniciat sessió en el compte de Google Workspace per a Centres Educatius dels seus fills per a veure i gestionar la informació personal i la configuració.

Protecció de dades sobre la Jornada de Portes Obertes

Col·legi Sant Francesc de Sales

Qui és el responsable del tractament?

971 38 01 00

Amb quina finalitat es tracten les dades?

La finalitat de la recollida de dades es poder dur un registre de persones que accedeixen a la Jornada de Portes Obertes per conèixer les persones interessades en l’oferta educativa del centre i a la vegada poder enviar informació al seu correu electrònic, recollit en el formulari a tal efecte si és el cas. Igualment tramitem dades personals de caràcter identificatiu i familiars, d’interessats en informació d’accés a places i que vulguin estar informats expressament.

Quina és la legitimació per al tractament de les seves dades?

El registre de visites es realitza en virtut d’interès legítim del centre, si bé l’enviament de publicitat i informació només es realitza basant-se en el consentiment prestat.

A quins destinataris es comunicaran les seves dades?

En aquest procés de recollida i tractament no es cedeixen dades a tercers, ni es fa transferència internacional de les dades.

Com a què de temps conservem les dades?

La conservació es realitzarà durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual s’han recollit, i durant un màxim de 6 mesos, tot i que es podran conservar més temps, en tant es resolgui causa iniciada de resolució de responsabilitats en el tractament de dades. En tot cas, l’interessat pot revocar el seu consentiment en qualsevol moment.

Quins drets tinc?

Pot exercir els drets d’accés, rectificació, supressió i portabilitat de les seves dades, de limitació i oposició al seu tractament, així com a no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les seves dades, quan procedeixi, davant el Col·legi Salesià Sant Francesc de Sales amb direcció a Av. de la Constitució, 57, 07760, Ciutadella de Menorca, i en la direcció de correu electrònic: protecciodades.ciutadella@salesians.cat. En cas de disconformitat amb l’atenció a l’exercici dels seus drets pot acudir a l’Autoritat de Control a www.aped.es