Protecció de dades sobre el procés de matriculacions

QUI ÉS EL RESPONSABLE DEL TRACTAMENT?

COL·LEGI SALESIÀ SANT FRANCESC DE SALES

Av. de la Constitució, 57 07760 (Ciutadella de Menorca)

protecciodades.ciutadella@salesians.cat

971 38 01 00

protecciondatos@salesianos.edu

DPO

QUINES DADES TRACTEM?

Les dades que recollim en el procés de matriculació s’agrupen en diferents categories:

• Dades identificatives: es refereix a dades com ara el nom, cognoms, data de naixement, DNI, domicili, fotografia, nacionalitat.
• Dades acadèmiques: curs, centre de procedència, nivell d’estudis, idioma, assignatures optatives.
• Dades familiars: dades identificatives dels pares, mares o tutors legals com el nom, cognoms, domicili, estat civil, nacionalitat. També es tracten dades d’altres membres de la unitat familiar i/o que conviuen amb l’alumne/a.
• Dades econòmiques: dades de renda si escau, dades bancàries.
• Categories especials de dades: es refereix a alumnes amb necessitats educatives especials. Dades de salut. Situació d’acollida. També incloem dades sobre l’acceptació de l’ideari i del caràcter religiós del centre.

 

QUINA FINALITAT TÉ EL TRACTAMENT DE LES DADES?

La finalitat principal de la recollida de dades, que conformen el registre d’activitat de tractament d’ALUMNES, és la gestió del procés de matriculació, i gestionar altres finalitats durant la permanència de l’alumne/a al centre escolar. Per això, en aquest procés recollim dades necessàries per complir amb aquesta obligació i dades que seran utilitzades en altres finalitats identificades en la informació bàsica i que a continuació ampliem.

Per a generar les avaluacions, l’expedient acadèmic de l’alumne/a i qualsevol altra documentació educativa com actes, informes o l’historial acadèmic entre d’altres, el personal docent i no docent, podrà accedir a les dades personals, per raó del seu treball. La informació estarà disponible tant a la secretaria com a l’eina de gestió educativa aprovada pel centre.

El responsable de recursos tecnològics del centre crearà a cada alumne/a un compte de correu corporatiu de domini ciutadella.salesians.cat i la seva política d’ús serà lliurada als progenitors o tutors responsables de l’alumne7a. El professorat, en desenvolupament del currículum de les assignatures que imparteix, podrà usar l’adreça assignada a l’alumne/a per a l’alta i ús d’aplicacions educatives i entorns web. El professorat verificarà que són aplicacions validades pel Delegat de Protecció de Dades per ser conformes al Reglament Europeu de Protecció de Dades Personals o que no posen en risc la informació personal de l’alumne/a.

Aquest centre utilitza una aplicació o eina de gestió docent a través d’un entorn informàtic. L’equip docent i no docent utilitza l’aplicació de gestió educativa per portar un seguiment i control de les avaluacions, generació de documents i informes, així com ser canal de comunicacions amb les famílies.

Les activitats escolars es complementen amb esdeveniments de caràcter pastoral, que donen identitat a la formació impartida, seguint les línies del seu ideari i satisfent amb això l’interès legítim del centre. Ambdues activitats, escolars i pastorals, són part de la història d’aquest centre i seran objectiu de recollida gràfica, fotogràfica, vídeo o un altre suport audiovisual. Aquest material serà gestionat pels responsables de comunicació social del centre, amb la finalitat de crear, dotar i difondre continguts, notícies, arxius… en diferents suports: impresos, pàgina web, aplicacions, eina de gestió docent, xarxes socials institucionals del centre educatiu, i/o de la Congregació Salesiana com a titular principal.

El centre educatiu pot gestionar directament, per al seu alumnat, activitats extraescolars de caràcter lúdic, acadèmic i/o esportiu les dades personals del qual seran d’índole identificativa i/o econòmica disponibles per l’administració del centre. També podrà gestionar activitats o serveis complementaris propis com a aula matinal, menjador, monitors de suport o auxiliars.

La realització d’activitats de serveis on un tercer sigui qui ho executi, comporta la necessitat de col·laborar i aportar dades de participants i/o una altra informació específica de l’activitat extraescolar o del servei complementari, (per exemple, transport escolar, menjador, neteja, agències de viatge, reportatges fotogràfics…) Tot això es recull en un acord de prestació de servei amb clàusules reguladores i limitatives de l’accés a dades i on es regula també la gestió de cobraments.
L’administració del centre serà la que pot tractar les dades relatives a la gestió de cobraments de serveis autoritzats per l’administració educativa.

D’altra banda, les famílies, que així ho decideixin, voluntàriament podran realitzar, directament al centre, aportacions per al sosteniment o millora d’aquest i/o per al sosteniment de l’Obra salesiana en l’atenció a menors en risc i dificultat social.

Els progenitors i/o tutors legals han rebut l’ideari del centre escolar, això comporta conèixer i assumir que està en un centre d’identitat religiosa. Aquest ideari suposa que l’educació de l’alumne/a s’amplia i complementa amb activitats gestionades des de la dimensió pastoral, realitzant activitats com a campanyes de sensibilització, campanyes de col·laboració o altres impulsades per la congregació salesiana a través del centre educatiu, o a través de les seves plataformes socials, grups associatius, i/o fundacions.

La gestió de programes d’intercanvi lingüístic suposa l’ús de dades personals de l’alumnat participant per part de la persona responsable de plurilingüisme del centre educatiu. Aquestes dades permeten gestionar la participació en aquests programes, i per a això, el centre aplica un ús proporcionat de dades, utilitzant només les dades imprescindibles i necessàries per a la seva tramitació.

El centre contracta assegurances, bé de caràcter obligatori, bé de caràcter voluntari, i on les companyies asseguradores poden verificar que, -en cas necessari- l’assegurat té la condició d’alumne/a matriculat/da. D’altra banda, per a les pòlisses de viatges, només es tracten llistes amb les dades de nom, cognoms, DNI i data de naixement. En cas de sinistre d’urgència vital, el centre podrà usar les dades de l’alumne/a per a tramitar la seva immediata atenció sanitària.

Els pares i mares d’alumnes s’organitzen i agrupen voluntàriament en Associacions conegudes com a AMPAS. El centre col·laborarà en les activitats promogudes per aquesta entitat, únicament transmetent informació i recollint impresos generats per l’AMPA amb les dades d’alumnes associats. La finalitat de participació en campanyes de vacunació i/o hàbits saludables suposa col·laborar amb llistats, prèvia informació i autorització de les famílies, amb l’administració sanitària en les campanyes de vacunació o de campanyes d’alimentació o higiene encaminades a adquirir hàbits saludables.

El centre disposa d’un sistema de càmeres amb finalitats de videovigilància d’instal·lacions i personal, les dades que aquí es tracten són les imatges gravades amb aquesta finalitat.

Les dades es recullen per a les finalitats descrites, no es recullen per elaborar perfils de la persona interessada per agrupar-los en finalitats concretes.

 

QUINA ÉS LA LEGITIMACIÓ PER AL TRACTAMENT DE LES DADES?

En el document d’informació bàsica del procés de matriculació es recullen diferents finalitats. Aquestes tenen la seva licitud de tractament derivat dels diferents supòsits recollits en l’art. 6 del RGPD. La licitud es basa bé en el consentiment – participar en les activitats extraescolars; participar en activitats pastorals adequades a l’Ideari organitzades fora de l’horari escolar; utilització de les imatges de les activitats per dotar continguts a la pàgina web i a les xarxes socials del centre i de la congregació; participar en campanyes de sensibilització i cooperació amb entitats i plataformes socials salesianes; contractar l’assegurança voluntària: participar d’activitats organitzades per l’AMPA; gestionar cobraments d’aportacions voluntàries o donatius; participar en campanyes de vacunació i/o hàbits saludables-, bé en una relació contractual – gestió de cobraments d’activitats o serveis complementaris realitzats per tercers; acords amb famílies d’intercanvi; gestionar altes de comptes de correu i aplicacions per a educació-, bé per virtut del compliment d’una obligació legal –tramitar el procés de matriculació i la generació de documents de caràcter educatiu vinculats a la gestió escolar; assegurances obligatòries- o bé en virtut de l’interès públic – videovigilància-, o l’interès legítim – utilització d’una eina de gestió educativa i participar d’activitats pastorals programades en l’entorn educatiu-.
En els casos on la legitimació està basada en el consentiment, l’interessat pot retirar aquest a qualsevol moment.

 

QUIN ÉS EL TEMPS DE CONSERVACIÓ DE LES DADES?

Les dades es conservaran mentre es mantingui la condició d’alumne del centre. Posteriorment les dades a conservar seran exclusivament aquelles de contingut acadèmic. El centre conservarà aquelles altres dades que, per raó de caràcter històric o estadístic, tant en l’individual com en el col·lectiu, consideri el centre en base de la legitimació de les seves pròpies activitats. En el cas de participació en activitats, campanyes o esdeveniments puntuals, la conservació s’estén al temps de durada d’aquesta activitat. Les dades també es conservaran durant el temps que sigui procedent atendre sol·licitud de supressió o per atendre períodes legals de conservació.

Les imatges de videovigilància es conservaran durant un mes, durant aquest termini estaran a la disposició dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat o de l’Autoritat judicial. El termini pot veure’s interromput per estar iniciat un procés de recerca.

 

QUINS SÓN ELS DESTINATARIS DE LES DADES?

Les dades recollides en el procés de matriculació no se cedeixen a tercers, excepte consentiment que haurà de demanar-se expressament.
Aquest consentiment no serà necessari si la legitimació del tractament es basa en l’existència d’una obligació legal, en l’existència d’una relació contractual o per virtut de l’interès públic i/o de l’interès legítim del centre que, com a responsable del tractament realitzi, i sempre que no sigui contrari als drets i llibertats de l’interessat.

Així, l’administració educativa autonòmica rebrà la informació relativa a la matriculació i elements d’avaluació i seguiment que afectin a l’expedient acadèmic de l’interessat. Les entitats bancàries la informació relativa a la gestió de cobraments i pagaments d’activitats extraescolars o serveis complementaris oferts pel centre o la gestió d’aportacions voluntàries per contribuir amb l’obra salesiana o amb millores del centre. Les asseguradores les dades relatives a la contractació de productes assegurats que tinguin a l’alumne/a com a assegurat/da. El proveïdor de la plataforma de gestió educativa respecte de les dades necessàries per a la dotació de continguts i gestió de l’eina de gestió docent. Les entitats i plataformes salesianes respecte de les dades necessàries per a la participació en activitats i campanyes d’educació, sensibilització i cooperació. L’Associació de Pares i Mares d’alumnes respecte de les dades dels qui voluntàriament decideixen associar-se. Les imatges de videovigilància es destinen a esclarir fets que hagi de resoldre els Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat o de l’Autoritat judicial.

 

QUINS DRETS TINC DAVANT EL TRACTAMENT DE LES MEVES DADES?

Com a persona interessada, vostè pot exercir els seus drets de forma gratuïta i rebre resposta en el termini d’un mes, amb caràcter general. Té dret a accedir a les seves dades, a rectificar-les o suprimir-les, a oposar-se al tractament o sol·licitar la seva limitació o portabilitat, i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades. Per a això haurà d’enviar la seva sol·licitud a l’adreça postal o de correu informada en la definició de responsable del tractament

En cas que tingui dubtes sobre si el contingut de la resposta és o no adequat i proporcional, pot consultar directament amb el Delegat de Protecció de Dades en l’adreça protecciondatos@salesianos.edu i, en tot cas, pot dirigir-se a l’Autoritat de Control en matèria de protecció de dades www.aepd.es