Política de qualitat

Política de qualitat

Les escoles salesianes es comprometen a complir els requisits legals, normatius i del sistema de gestió en qualitat. D’aquesta manera treballen per a la millora contínua en el camp educatiu, basant-nos en la missió, visió i valors que definim, d’acord amb la concepció cristiana de la persona, de la vida i del món que formen part del nostre caràcter propi.

 

MISSIÓ

Les escoles de la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora tenen com a missió oferir una educació integral de qualitat, basada en els valors de l’Evangeli i el sistema educatiu de Don Bosco, cercant la formació de totes les dimensions de la persona per construir un nou model de societat.

En aquest procés educatiu, la Comunitat Educatiu-Pastoral proposa a cada jove i la seva família un model de creixement i desenvolupament personal que està orientat a la trobada amb Jesucrist i al descobriment del propi projecte de vida, en què troba el sentit a la mateixa i incorporació a la societat i a l’Església.

Aquesta oferta expressa el compromís amb lexcel·lència educativa, i una atenció acollidora i personalitzada de cada jove, amb una atenció especial als més desafavorits i necessitats, en unes escoles obertes, inclusives i populars, compromeses en la millora contínua i el desenvolupament del seu entorn.

Les nostres escoles potencien la coordinació i el treball conjunt entre elles com a parts imprescindibles d’un projecte que és més gran que cadascuna.

VISIÓ

Les nostres escoles tenen un projecte comú que les impulsa a ser:

  • Escoles on el desenvolupament integral de les persones és el centre de tota la seva acció, orientada a la consecució d’un model de persona concret i al desenvolupament del projecte de vida.
  • Escoles en que els educadors se senten part del projecte que desenvolupen, i en què es cuiden els processos vinculats a la seva selecció, acompanyament i desenvolupament continu.
  • Escoles que acullen tothom i bolquen els seus esforços i recursos en aquells que més ho necessiten, optant per la inclusivitat.
  • Escoles que evangelitzen partint de la realitat dels destinataris.
  • Escoles amb un model de lideratge ben definit, basat en la corresponsabilitat real, en les relacions de confiança entre tots els que formen la Comunitat Educatiu-Pastoral, i exercit per persones formades i acompanyades.
  • Escoles amb un model d’animació i govern definit sota principis comuns, però adaptat a les realitats i recursos de cadascuna.
  • Escoles que se senten part d’un projecte comú inspectorial i que són acompanyades des de la institució per encarnar-lo a la seva realitat local.
  • Escoles en procés de transformació digital que reforcen el treball en xarxa entre elles, aprofitant les riqueses de la realitat local, dotant-se de metodologies i estructures de treball que generin decisions dialogades i compartides, la creació d’un coneixement comú i el desenvolupament de projectes que les identifiquin.
  • Escoles obertes a l’entorn on es troben, i que impulsen el desenvolupament del mateix mitjançant lobertura de les pròpies instal·lacions, el servei i la participació en institucions i iniciatives locals.
  • Escoles que valoren la importància i la participació de les famílies dins de la Comunitat Educatiu-Pastoral i incentiven la seva participació en el desenvolupament del Projecte Educatiu de cadascuna.

VALORS 

La nostra escola creu fermament en els valors següents:

  • El Sistema Preventiu com a model d’educació i de relacions dins de la Comunitat Educatiu-Pastoral.
  • L’aposta per l’evangelització integrada en els processos educatius amb el foment d’itineraris pastorals prenent com a punt de partida el moment de cada jove.
  • La contínua actualització pedagògica pastoral, apostant per les metodologies actives i motivadores que preparin els alumnes per a la vida.
  • La solidaritat, amb la promoció d’una educació per a un món més just davant de tota mena de pobreses i discriminacions.
  • La confiança incondicional en els joves, els protagonistes del procés educatiu-pastoral que l’escola els ofereix amb múltiples propostes educatives i pastorals.
  • L’acolliment dels alumnes i l’acompanyament a la recerca de sentit de la seva vida des del model cristià, amb estil salesià, en un ambient segur i de relació propera i familiar entre les persones.
  • La cultura de l’esforç i de l’aprenentatge per a la realització de les expectatives educatives i la consecució de la millora permanent de la qualitat de vida personal i social.
  • La participació i les relacions basades en la confiança, exercint la corresponsabilitat i implicant les persones en la presa de decisions.
  • L’opció i el compromís per la formació professional i l’acompanyament dels joves en la inserció al món del treball.
  • L’organització i estructuració de l’escola per facilitar i millorar l’acció educatiu-pastoral.