Pastoral

Pastoral

La Pastoral de l’escola parteix dels criteris següents:

1r: La Pastoral ha d’estar integrada en l’acció docent i educativa, sense que s’hagi de difuminar ni perdre.

2n: És una Pastoral d’acollida, i que ajuda a la reflexió, com els Bon dia que fem a Primària i a Secundària d’una manera adequada a les característiques evolutives i personals dels al·lots i al·lotes.

3r: És una Pastoral per a tots, per açò diferencia ofertes: unes encaminades a tots els alumnes, altres opcionals, dirigides a col·lectius específics.

4t: Quan diem l’Escola Pastoral, significa que és una característica que cal aplicar a tota l’escola i que ha d’impregnar tota l’acció educativa.

5è: El tarannà pastoral ve definit pel carisma salesià, del qual n’agafa les característiques.

6è: L’Escola ha de tenir documentada l’Animació Pastoral perquè hi hagi uns referents als quals dirigir-se que serveixin per donar coherència i continuïtat a la Pastoral en tota l’Escola.

7è: Una Pastoral en equip i per a tot l’equip de l’escola. L’acció pastoral es planifica en equip i és el resultat de tota una intervenció conjunta des dels diferents sectors de l’escola, més enllà de les iniciatives individuals, les quals sempre es poden aportar per enriquir el conjunt.

8è: La Pastoral oberta a l’entorn (intern i extern). Una Pastoral coordinada dins de l’obra i amb els altres centres salesians. I relacionada amb la Pastoral diocesana.

9è: La integració de l’Animació Pastoral en tota l’activitat docent i educativa demana que, d’una manera o altra, la Pastoral estigui present en els organismes de l’escola i en el disseny de les diferents activitats. Cal vetllar des de direcció perquè això estigui garantit, especialment en el disseny del Pla d’acció tutorial, el Pla de Formació, la formulació dels objectius, la confecció del Projecte Educatiu i el Programa Educatiu Pastoral Anual.

 

Els objectius de l’animació pastoral

 

  • Educar en els valors humans i cristians.
  • Crear un ambient de família, on hi hagi la possibilitat de fer experiència de grup i desenvolupar el sentit de pertinença a la comunitat cristiana.
  • Oferir una educació en la fe, que obri al missatge cristià, tot partint de la realitat dels alumnes, de la seva concepció del món i de la seva vivència.
  • Oferir experiències significatives de celebració, de pregària…
  • Oferir models alternatius de vida que tenen com a referent Jesús i el seu missatge.
  • Acompanyar, fer seguiment dels processos educatius, personals i vocacionals dels nostres alumnes.
  • Concebre l’àrea de religió com una àrea fonamental per a la construcció i formació de la persona.
  • Sensibilitzar els nostres alumnes i les seves famílies davant els esdeveniments socials i la realitat del món.